Ændring af opkrævning af renovationsgebyret til årlig rate
Punktet er fra før den aktuelle byrådsperiode og bliver ikke publiceret som ny beslutningsartikel.
Dette er et offentligt dagsordenspunkt fra et møde, der allerede er afholdt. Det vises som kilde og sagsgrundlag, ikke som en kommende behandling.
Officiel kilde
Kommunens dagsorden og bilag
Åbn punktet hos Middelfart Kommune for at kontrollere den officielle dagsorden, referattekst og de bilag, kommunen viser sammen med punktet.
Åbn officiel kilde hos Middelfart KommuneSagsfremstilling
Ny lovgivning har medført en række udfordringer for borgere, advokater og ejendomsmæglere ved det nuværende opkrævningssystem, hvor opkrævningerne foretages halvårligt. Den konkrete udfordring opstår ved, at det er ejer pr. 1. januar, der hæfter for hele årets renovationsgebyr, også selvom ejendommen sælges midt i året eller ved dødsfald etc.
Økonomi
Det har kun begrænset økonomisk betydning. Der kan være en mindre økonomisk omkostning, hvis en beboer skrifter beholder størrelse i løbet af året, men dette kan både være til en billigere eller dyre løsning.
Beslutning fra referat
Godkendt.