Viljebeslutning til ekspropriation til Banestien mellem Asperup og Vejlby - resterende arealer
Punktet er fra før den aktuelle byrådsperiode og bliver ikke publiceret som ny beslutningsartikel.
Dette er et offentligt dagsordenspunkt fra et møde, der allerede er afholdt. Det vises som kilde og sagsgrundlag, ikke som en kommende behandling.
Officiel kilde
Kommunens dagsorden og bilag
Åbn punktet hos Middelfart Kommune for at kontrollere den officielle dagsorden, referattekst og de bilag, kommunen viser sammen med punktet.
Åbn officiel kilde hos Middelfart KommuneSagsfremstilling
Byrådet har tidligere behandlet viljebeslutningen for erhvervelse af en del af arealerne til etablering af banestien mellem Asperup og Vejlby.
Der skal træffes beslutning om erhvervelse af de resterende arealer.
Forvaltningen har udarbejdet skitseprojekt til etablering af banestien mellem Asperup og Vejlby.
Økonomi
Der er i budget afsat 22,8 mio. kr. til etablering af banestien fra Asperup og Vejlby.
Erstatningsomkostningerne er indregnet i anlægsøkonomien for det samlede projekt.
Indstilling
At det vedtages, at det nødvendige areal til gennemførelse af projektet, erhverves ved
ekspropriation i henhold til lov om offentlige veje, Bekendtgørelse nr. 435 af 24.04.2024,
kapitel 10. De berørte arealer er vist på vedlagte ekspropriationsplan.
Beslutning fra referat
Godkendt.