Gratis brug af genbrugspladserne på tværs af kommunegrænserne i trekantområdet
Punktet er fra før den aktuelle byrådsperiode og bliver ikke publiceret som ny beslutningsartikel.
Dette er et offentligt dagsordenspunkt fra et møde, der allerede er afholdt. Det vises som kilde og sagsgrundlag, ikke som en kommende behandling.
Officiel kilde
Kommunens dagsorden og bilag
Åbn punktet hos Middelfart Kommune for at kontrollere den officielle dagsorden, referattekst og de bilag, kommunen viser sammen med punktet.
Åbn officiel kilde hos Middelfart KommuneSagsfremstilling
I de syv kommuner i Trekantområder er der genbrugspladser til rådighed for den enkelte kommunes borgere. Pladserne er i dag kun for beboere og sommerhusejere i den enkelte kommune. Men som en tæt forbundet region med stor pendling mellem kommunerne, kan det være lettere for borgerne og spare unødvendig kørsel, hvis man frit kan anvende genbrugspladser i nabokommunen eller på vej hjem fra arbejde.
Det foreslås, at der i 2023 gennemføres et forsøg, hvor alle beboere/sommerhusejere i Trekantkommunerne frit kan anvende genbrugspladser i alle 7 kommuner inden for almindelig (bemandet) åbningstid.
Økonomi
Forsøget forventes ikke at have økonomiske konsekvenser for kommunerne, idet brug over kommunegrænserne forventes at udligne hinanden. Dette følges i forsøgsåret.
Beslutning fra referat
Godkendt.