Job- og Vækstcenter har udarbejdet en handlingsplan for sygedagpengeindsatsen 2022-23
Punktet er fra før den aktuelle byrådsperiode og bliver ikke publiceret som ny beslutningsartikel.
Dette er et offentligt dagsordenspunkt fra et møde, der allerede er afholdt. Det vises som kilde og sagsgrundlag, ikke som en kommende behandling.
Officiel kilde
Kommunens dagsorden og bilag
Åbn punktet hos Middelfart Kommune for at kontrollere den officielle dagsorden, referattekst og de bilag, kommunen viser sammen med punktet.
Åbn officiel kilde hos Middelfart KommuneSagsfremstilling
Job- og Vækstcenter har udarbejdet en handlingsplan for sygedagpengeindsatsen 2022. Udvalget orienteres om planen, som omfatter prioriteringen af seks indsatser med fokus på at reducere antallet af borgere på sygedagpenge, herunder reduktion i den gennemsnitlige varighed, således at Middelfart Kommune kommer på samme niveau som før Covid (2019). Handlingsplanen tager udgangspunkt i at antallet af sygedagpengemodtagere ikke har ramt samme niveau som før Covid (2019). Middelfart Kommune har ikke reduceret puklen af nye sygedagpengemodtagere, der kom til under coronapandemien i samme omfang som landsgennemsnittet.
Økonomi
Ingen