Ændring af Styrelsesvedtægt for Middelfart Kommune vedr. kommunal repræsentant i sundhedsrådet - 1. behandling
Punktet er fra før den aktuelle byrådsperiode og bliver ikke publiceret som ny beslutningsartikel.
Dette er et offentligt dagsordenspunkt fra et møde, der allerede er afholdt. Det vises som kilde og sagsgrundlag, ikke som en kommende behandling.
Officiel kilde
Kommunens dagsorden og bilag
Åbn punktet hos Middelfart Kommune for at kontrollere den officielle dagsorden, referattekst og de bilag, kommunen viser sammen med punktet.
Åbn officiel kilde hos Middelfart KommuneSagsfremstilling
I forbindelse med sundhedsreformen skal alle kommuner ændre styrelsesvedtægten, så kommunens repræsentation i sundhedsrådet fremgår.
Ændringen af styrelsesvedtægten skal behandles to gange i Byrådet med mindst 6 dages mellemrum.
Økonomi
Der er ingen direkte økonomiske konsekvenser i denne sag.
Indstilling
At styrelsesvedtægten ændres som beskrevet i sagsfremstillingen, så Middelfart Kommunes repræsenteres i sundhedsrådet ved formanden for Social- og Sundhedsudvalget, og med borgmesteren som stedfortræder.
Beslutning fra referat
Danmarksdemokraterne foreslog at repræsentanten forpligtes til 2 gange årligt at give skriftlig og mundtlig orientering og fremlægge større forslag.
Styrelsesvedtægten overgår til Byrådets 2. behandling.