Punkt 634 | Byrådet | mandag den 29. september 2025

Ændring af Styrelsesvedtægt for Middelfart Kommune vedr. kommunal repræsentant i sundhedsrådet - 1. behandling

Punktet er fra før den aktuelle byrådsperiode og bliver ikke publiceret som ny beslutningsartikel.

Dette er et offentligt dagsordenspunkt fra et møde, der allerede er afholdt. Det vises som kilde og sagsgrundlag, ikke som en kommende behandling.

Officiel kilde

Kommunens dagsorden og bilag

Åbn punktet hos Middelfart Kommune for at kontrollere den officielle dagsorden, referattekst og de bilag, kommunen viser sammen med punktet.

Åbn officiel kilde hos Middelfart Kommune

Sagsfremstilling

I forbindelse med sundhedsreformen skal alle kommuner ændre styrelsesvedtægten, så kommunens repræsentation i sundhedsrådet fremgår.
Ændringen af styrelsesvedtægten skal behandles to gange i Byrådet med mindst 6 dages mellemrum.

Økonomi

Der er ingen direkte økonomiske konsekvenser i denne sag.

Indstilling

At styrelsesvedtægten ændres som beskrevet i sagsfremstillingen, så Middelfart Kommunes repræsenteres i sundhedsrådet ved formanden for Social- og Sundhedsudvalget, og med borgmesteren som stedfortræder.

Beslutning fra referat

Danmarksdemokraterne foreslog at repræsentanten forpligtes til 2 gange årligt at give skriftlig og mundtlig orientering og fremlægge større forslag.
Styrelsesvedtægten overgår til Byrådets 2. behandling.

Sagsnummer

2025-009867