Punkt 548 | Byrådet | mandag den 31. marts 2025

Overførsel af bevillinger fra 2024 til 2025 (Over-/underskudssag)

Punktet er fra før den aktuelle byrådsperiode og bliver ikke publiceret som ny beslutningsartikel.

Dette er et offentligt dagsordenspunkt fra et møde, der allerede er afholdt. Det vises som kilde og sagsgrundlag, ikke som en kommende behandling.

Officiel kilde

Kommunens dagsorden og bilag

Åbn punktet hos Middelfart Kommune for at kontrollere den officielle dagsorden, referattekst og de bilag, kommunen viser sammen med punktet.

Åbn officiel kilde hos Middelfart Kommune

Sagsfremstilling

I henhold til "Principper for økonomistyring" har decentrale og centrale enheder mulighed for at
overføre overskud eller underskud fra det afsluttede regnskabsår (2024) til det efterfølgende
regnskabsår (2025). 
Samtidig skal over-/underskuds opgørelserne for regnskabet 2024 fremlægges i hhv. Økonomiudvalg og Byråd til godkendelse.
Såfremt et område har et akkumuleret underskud på over 5%, skal den pågældende leder/chef i følge principperne udarbejde en handleplan for underskuddets afvikling. Handleplanen skal have rimelig horisont, som typisk ikke overstiger 3 år, og forelægges til fagudvalget.
Denne sag beskriver hvilke beløb, der foreslås overført mellem 2024 og 2025 for drift og anlæg, samt en opgørelse over hvilke afdelinger/områder der jf. principperne skal udarbejde en handleplan for afvikling af underskud.

Økonomi

Den økonomiske effekt er genbevilling af en lang række drifts- og anlægsbevillinger.
Omfanget af bevillingerne kan ses af indstillingen og sagsbeskrivelsen. Den detaljerede opgørelse kan ses af de vedhæftede bilag.

Beslutning fra referat

Godkendt.
Regitze Tilma deltog ikke i sagens behandling (afbud).

Sagsnummer

2024-017922